RSS

11'i göremedik:(

ameliyat sonrası hastaneden çıkış resmi;
bu resim de şimdiki hali.bayağı bir toparladı kuzucuğum:)))

damlacığım ameliyat dönemi verdiği kiloları da yerine koyup üstüne de aldı şükürler olsun.fakat hala 11 kg.'ı göremedik.10.9 kg.'dayız.gerçi kilo çok da önemli değil.sağlığı yerinde olsun yeter.önümüzdeki hafta doktor kontrolümüz var.inşallah iyi haberler alırız.Damla büyüdükçe yemek alışkanlığı da değişecek gibi görünüyor.şimdiden mızlanmalara başladı.umarım çok büyük problemler yaşamayız ilerki dönemlerde.önce onu yedirip sonra bizimle yemek masasına alıyorum.masada da birkaç birşey yiyor.sabahları yumurtayı çok seviyor.ben de haşlayıp bir kasede peynir,çekilmiş ceviz ve fındık,birkaç bebe bisküvisi ve biraz da milupanın sabah kahvaltı mamalarından katarak veriyorum.bunları tek tek versem (yumurta hariç tabi) asla yediremem.sonrasında kahvaltı masasında zeytin,domates,salatalık yeme faslımız başlıyor.ben allah korusun damlanın boğazına birşey kaçma konusunda çok pipirikli olduğum için doğal olarak çekirdeğini çıkarıp öyle veriyordum zeytini.fakat birgün temizlik için eve gelen ablamız eline vermiş baktım ki damla da yemiş çekirdeğini bana uzatıyor.ben o kadar rahat olamadığım için şu an benim denetimimde elinde yiyor .fakat kızım da alıştı annesinin pipirikli hallerine ki aman!damla! dediğim an ağzında ne varsa dışarı atıyor yavrum.eveeett..kahvaltı faslından sonra hergün mutlaka 1 yemek kaşığı kadar pekmez içiriyorum.uykuya yatmadan önce de mutlaka yoğurt ve meyve püresi.buna hayır demiyor allahtan.uykudan kalkınca da sebze yemeğimiz var.akşamları çorba,makarna,et ya da tavuk tabi hangisinden yerse.ete ve tavuğa bir de makarnaya hayır demiyoruz.şimdilik böyle gidiyor.fakat ben işe başlayınca(20 gün falan kaldı) anneannesiyle ne yapacak bakalım.bana kötü alıştı.başkasının elinden asla yemek istemiyor.şimdiden kara kara düşünüyorum.çok zorlanacağız gibi geliyor ama ne yapalım buna da alışacağız inşallah.yeter ki Allahım dermansız dert vermesin ...

BU ARADA 2 YAŞ İÇİN ÖRNEK MENÜ NASIL OLMALIYMIŞ.BUYRUN BAKALIM;

Dr. Alper Soysal Sabah'ın tavsiyesi ; 1 çay bardağı süt veya meyva suyu (taze sıkılmış), • 1 kibrit kutusu peynir veya 1 yumurta • 1 tatlı kaşığı yağ veya 5 adet çekirdeği çıkarılmış zeytin, • 2-3 tatlı kaşığı bal, reçel veya pekmez, • 2 orta dilim ekmek • 1 domates.Ara • 1 porsiyon meyveÖğle • 1 köfte kadar haşlama veya ızgara et, tavuk, balık veya sebzeli köfte, kıymalı kabak dolması, kuru baklagil yemekleri, 4 yemek kaşığı sebze yemeği, • 3-4 yemek kaşığı pilav veya makarna, • 1 çay bardağı yoğurt veya süt.İkindi • 1 çay bardağı meyve suyu veya süt, 4-5 adet bisküvi veya 1 dilim ekmekAkşam: • 1 kase çorba ( mercimek, tarhana, yayla v.b) • 4 yemek kaşığı sebze yemeği • 1 çay bardağı yoğurt • 2 dilim ekmek veya 3-4 yemek kaşığı pilav veya makarna, patates püresi ...

(KAYNAK: cocugumvar.com.)

19 yorum:

Açalya dedi ki...

Merhaba ben geldiiim !

O kadar tatli ki Damla, yegenime cok benziyor, bunun icin de cok ozel. Once hastane cikisi fotografini gorunce yuregim burkuldu, sonra kalbinin tamircisine bakisini gorunce burnumu diregi sizladi, n son hastane yataginda oturmus halini gorunce koyverdim hungur hungur. Cok gecmis olsun minik melege.

Bu internet hic tanimadigin insanlara karsi sevgi ve sempati besletiyor ya nasil birseydir hala inanamiyorum. Ta buralardan ta oralara binlerce opucuk ve bir o kadar da sevgi gonderiyorum.

Açalya dedi ki...

Bu arada unutmadan,
O kadar guzel besliyorsun ki, 11'i degil yakinda 15'i gorursunuz hic uzulme.

damlasakızlıkurabiyem dedi ki...

açalyacığım hoşgeldin evimize:) iyi dileklerin için teşekkürler.çok tatlısın.gerçekten de internet denen şey kilometreleri sıfıra indirip gönülleri birleştiriyor.ben de buradan sana ve o tatlı oğluşuna mis kokulu öpücükler yolluyorum:))).haaa bu arada 11'i bir görseydik ondan sonrası Allah kerim..sevgiyle kalın

aybike dedi ki...

Slm bizde sizi ziyarete geldik.Öncelikle çok geçmiş olsun kuzucuğuma.Umarım tez vakitte toparlanır.Biz anneler nedense bu kilo meselesine fena takılıyoruz.Ben çok çektim bu takıntı yüzünden.Oğluşum 2600 gr doğdu.Hala tombiş bebeklere imreniyorum.Aslında sağlıklı olmalarına şükredip takmamak lazım.Ayrıcada sen kuzuna böyle bakarsan tombiş bi kızın olacak annesi:)))Sevgiler...

muko dedi ki...

Merhaba,İadeyi ziyerete geldim:)
ne iyi ettinizde geldiniz yoksa ben bu güzel kızı tanıyamıyacaktım,maşallahh çok tatlıı rabbim nazarlardan korusun.
ÇOk geçmiş olsun ,allah dermansız hastalık vermesin,en lısa sürede kilolarınıda alır bu gidişle menüü süper nasılsa:)
sevgiler...

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

allah bağışlasın dünya tatlısı bu kurabiye.beslenmesi çok güzel hiç üzülme yeterki sağlıklı olsunlar biliyorum biz anneler hep böyle tombik tombik istiyoruz onları ama yeterki canları sağolsun annesi...

öptüm minik damlamızı cnm..

damlasakızlıkurabiyem dedi ki...

aybike hoşgeldin.evet tombik bebeklere ben de imreniyorum.ama ne yapalım belki ilerisi için bir avantajdır:)
muko hoşgeldin.iyi dileklerin için teşekkürler.rabbim cümlenin çocuğunu nazarlardan korusun inşallah..
ikizlerimin annesiyim sen de hoşgeldin.ben de sudem ve busemi çok öpüyorum.sevgiler..

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Bu Damlacığı napmalı bilmem ama maşallah çok tatlı.Kocaman öp benim için o güzelliği:)

siyap dedi ki...

merhabaaa,öncelikle çok geçmiş olsun miniminnacık bir çocuğu hastane yatağında görmek beni çok üzdü neyse ki atlatılmış ve bir daha böyle birşey hiç yaşanmaz umarım.maşallah Damla çoook tatlı bir prenses her zaman yüzü gülsün inşallah sevgileeer...

pinarbk dedi ki...

Geçmiş olsun Damla'ya. Minik meleklere kıyamıyorum hiç...

berna dedi ki...

Merhaba,

Damla,resimlerinde de çok sağlıklı görünüyor.Tebrikler çok özenli bir annesizniz.Geçmiş olsun.Her şey geçmiş zaten.Bundan sonra fazla panik yapmayın ( bunu söyleyeni bir tanısanız!).Bu çocuklar bazen bizden de güçlü oluyorlar...Yavrunuzu sağlıkla büyütün.

Sevgiler,
Berna

annecik dedi ki...

iadeyi ziyarete geldik bir de ne görelim dünya tatlısı bir cimcime mini minnacıkken bir rahatsızlık geçirmiş çok şükür ki bu rahatsızlıkdan kurtulu vermiş de büyümeye devam ediyormuş yaradan başka sıkıntı vermesin bu güzel kıza bahtı güzel şansı bol olsun

bu arada benim kardeşimin adaşı bu cimcime yani bir kat daha değerli benim için damlacık

KeLeBeK dedi ki...

merhaba, o ne tatlı gülüş öyle annesi, maşaAllah güzel Damla'ya,
en kısa zamanda ve böyle güzel ilgilenen bir anneyle kaybettiği kiloyu aşacaktır merak etme sen,
sevgilerle

Betül dedi ki...

merhaba Nesrin ve tatlı kız Damla....Oğluşumla sizi ziyarete geldik ve tanıştığımıza çok memnun olduk ve oğluşum dediki anne Damla ablamı sık sık ziyeret edelim.Bende neden olmasın dedim...
Nesrincim sayfanı tam olarak baştan sona okuyamadım ama müsait bir zamanda söz okuyacağım..:)Seni listeme ekliyorum ve sık görüşmek dileğiyle diyorum....
Bu arada Damlayada çok geçmiş olsun....
Sevgiler....

уαѕємiη dedi ki...

geçmiş olsun canım çok tatlı ya toparlamış kendini küçük hanım maaşallah ona.. onlara bişey olunca bizim ruhumuzdan canımızdan bişeyler gidiyor sankii

keşke büyüyene kadar hiç sağlık sorunları olmasa

öpüyoruz sizi ;)

AYSUN dedi ki...

Çok geçmiş olsun Damla'Ya... Herşey güzel olacak eminim...

damlasakızlıkurabiyem dedi ki...

zilsizzarife,siyap,pinarbk,berna,annecik,kelebek,betül,yasemin ve aysun hepiniz hoşgeldiniz.iyi dilekleriniz, temennileriniz ve güzel sözleriniz için hepinize teşekkür ederim, çok tatlısınız.tek tek cevap yazmak isterdim ama kuzucuğum biraz rahatsız.yavrularınızı ve sizleri çok öpüyorum .sevgiler...(not:ilk fırsatta hepinizi listeme eklicem:))

Şekerci Butik dedi ki...

Merhaba,

maşallah kızına çok tatlı çok güzel..Nazar değmesin tüüü tüüü...

canım ceviz tok tuttuğu için sabah verilmesi pek önerlmiyo akşam öğününe eklersen bence daha iyi olur ben öyle yapıyorum hem gece tok tutuyor rahat ve uzun uyumasını sağlıyo...

sevgiler..

damlasakızlıkurabiyem dedi ki...

metehanın annesi hoşgeldin canım.siz de çok tatlısınız.ceviz konusunda söylediğin şeyi uygulayacağım.bişey daha öğrenmiş oldum.sevgiler...

Hocam ...siz...çok özelsiniz ...

Picture Captions
PROF.DR.MEHMET SALİH BİLAL