RSS

uzuuuun bir aradan sonra....


uzun upuzun bir aradan sonra tekrar burdayım.yeni yeni herşeyi yoluna koyuyorum.duru kız bir geldi pir geldi.hamilelik doğum ve asıl önemlisi doğum sonrası başlayan hızlı tempo.günler şimşek hızında geçiyor.7.ayımıza geldik bile.duru bebek de ablası damla gibi 17 haziran da dünyamıza merhaba dedi(tabi arada 3 yıl farkla).Ankaradan gelen annem ve kayınvalidem doğum sonrası 15 gün yanımızda kalıp sonrasında döndüler.kaldık mı 2 çocukla.feleğimiz şaştı.Damla kuzum da daha küçük.babamız izni boyunca evdeydi ama eee o da bitti.kaldım mı ortada.istanbuldaki ablam ara ara geliyor ama onun da ilgilenmesi gereken bir evi var.kısacası herkesin bir hayatı var.Allahım ben hata mı yaptım düşüncesi beynimi kemiriyor.damlayla eskisi gibi ilgilenememek içimi acıtıyor.sabahları damlaya kahvaltı yedirmeye çalışırken bir taraftan da duru hanımı emziriyorum.öğlen uykularını aynı saate denk getirmeye çalışıyorum.akşam babamız gelince biraz olsun rahatlıyorum fakat düşündük taşındık yok dedik böyle olmayacak.(depresyona girmeme ramak kalmıştı)bizim bir yardımcı bulmamız lazım.hemen kararı uygulamaya koyduk.ve o bildik şirketlerin biriyle yaptığımız görüşme sonucu türkmenistan uyruklu bir yatılı bakıcı ablamız oldu.ilk başta çok tereddüt etmiştim nasıl olacak, evde yabancı birinin varlığına alışabilir miyiz,çocuklar alışabilir mi(yani özellikle Damla alışabilir mi), diye ama şimdi ne kadar doğru bir karar verdiğimi çok daha iyi anlıyorum.şu an ikinci yardımcımız bizde.ilki de çok iyiydi fakat annesi rahatsızlanınca apar topar dönmek zorunda kaldı memleketine.ilki bekardı(nişanlıydı), ikinci ablamız ise evli ve bir kız çocuk annesi.kızı türkmenistan da.ailesini bırakıp gelmiş buralara çalışmaya.çünkü kendi ülkelerinde iyi bir kazançları yok maalesef.ben bu arada hala evdeyim.doğum sonrası izinlerimi kullanıp ücretsiz izne ayrıldım.Duru biraz daha büyüsün istiyorum.işe başlamaya yakın bir zamanda da Damla kuzumu kreşe vermeyi düşünüyoruz.kreş konusu da şimdiden beni germeye başladı.nasıl olur,alışabilir mi,neresi olur falan filan...(önerileri olan varsa lütfen yazsın.anadolu yakası fenerbahçe ve civarı).her neyse şimdilik herşey yolunda Allahıma şükür.Damlanın kıskançlıkları dışında tabi.kuzucuğum kardeşini kıskanıyor.onu emzirmemi bile istemiyor bazen.mama sandalyesine oturuyor.yatağına çıkıyor.oyuncaklarını paylaşmak istemiyor.ahhh bu kıskançlık.neler yaptırıyor kuzuma.çok doğal biliyorum dengeleri korumaya çalışıyoruz ama onun için çok üzülüyorum.ama bu bir süreç ve bu süreci inşallah kazasız belasız atlatacağız.haaaa bu arada bloglara henüz uğrayamadım ama umarım herkes iyidir.gezmeye başlayınca göreceğim bakalım.şimdilik benden bu kadar...hoşcakalın....

19 yorum:

siyap dedi ki...

iyi olduğunuza çok sevindim.ben de blogla arama mesafeler koyunca pek uğrayamaz oldum yakında yeniliycem gerçi ama senin yazını görünce hemen tıkladım.yardımcı işi gerçekten çok iyi olmuş inşallah hep böyle devam eder.
damlanın kıskançlık krizleri de dediğin gibi çok doğal.duru 1 yaşına gelip de yürümeye başlayınca eminim daha iyi anlaşacaklar oyun falan oynamaya başlayınca kalmaz kıskançlıklar.
çok öptüm hepinizi,bu arada duru damla'ya çok benziyor gibi geldi ablası gibi güzel bir kız olacak maşallah ikisine de...

Ayşe dedi ki...

Hoşgeldiniiiz:))

Herşeyin yavaş yavaş yoluna giriyor olduguna sevindim..Maşaallah Duru bebek çok büyümüş ve çok tatlı olmuş ve tabi Damlacıgımda:))

Yardımcı almakla çok iyi etmişsiniz..Gerçekten yalnızken herşey çok zor oluyor..

Benimkilerin arasında sadece 15 ay var. Ardam 6 aylıkken kızımı beklemeye başlamıştık bile..Herşey o kadar zordu ki!! Eğer br yardımcımız olmasaydı, eminim psikolojim alt-üst olurdu..O zamanlar çoğu şeylerden kısmak zorunda kaldık ama ruh ve beden sağlığımız için yaklasık 2-2,5 yıl hep yardımcımız oldu ve bizi çok rahatlattı..

Damlanın kıskançlık durumları da cok normal..Kolay mı annesi, üç yıldır ailenin tek bebişiyken şimdi herşeyini özellikle anne ve babasını kardeşiyle paylaşıyor..gözreceksin, zamanla herşey oturacak insaallah..

Sevgiler...

babycakes dedi ki...

Merhabalar.. damla ismini görünce bloguna bir uğramak istedim. Kızımı ilk kucağıma aldığımda keşke ismini damla koysaydım diye düşünmüştüm... yardımcı tutmakla bence de çok iyi yapmışsın. benim de ilk 8 ay yanımda yatılı yardımcım vardı ilaç gibi gelmişti:))sevgiler...

meleklerim ve ben dedi ki...

Hoşgeldin Duru bebek sefalar getirdin.Bu kıskançlık olayı yaşları ne olursa olsun her çocukta var dert etme büyüyünce anlayacaklar nasıl olsa birbirleinin kıymetini.

Adsız dedi ki...

merhabalar.. iade-i ziyarete geldim blogunuza. :)
büyük ihtimalle şu an yaşadığınız sıkıntıların, tereddütlerin birçoğunu biz de yaşayacağız. ikinci bir çocuk sahibi olunca insan en çok ilk yavrusuna üzlüyor sanrım. onu ihmal etmek, yeterince ilgilenememek. biz de yakınız bu günlere. allah kolaylık vesin her ikimizie de.. büyüdüklerinde herşey çok daha güzel olacak.. sevgiler..

уαѕємin... dedi ki...

:)))))) Aman Allahımn ne güzel bir haber bu böyle.. Hamile olduğunda falan bahsetmişmiydin daha önce böyle bir ayrıntıyı hatırlamıyorum yada ben atladım bilemiyorum...

Duru ne güzel bir isim ismiyle yaşasın inşallah.. Şansı bahtı açık olsun..

Şİmdilerde zorlanabilirsin ama ilerde beraber keyifle oynadıklarını görünce inanılmaz keyif alacaksın.. Kendimden biliyorum bizimkilerin arasında da 3 yaş var :))

Bol bol kolaylıklar diliyorummm

New York'tan dedi ki...

Hosgeldiniz

Gorunce sasirdim blogu uzun sure yenilemeyince ara verdi diye dusunmustum ama sen ikinci bebisle mesgulmusun :) hayirli olsun, Allah anali babali buyutsun insallah, ablaya benziyor gibi fotograflardan
Krese vermekle iyi yaparsin ben Mirzahan'i uc yasinda vermistim ki tek cocuktu, Damla dorde geliyor neredeyse, kreste arkadaslari olur, oyalanir aktivitelerle biz artik yetmiyoruz onlara, inan cok faydasini gorursun cok degisiyor cunku davranislari :)
Bekliyoruz guzel haberleri :)

annesininoglusu dedi ki...

aa neler olmuş neler:))
Allah kolaylık versin,keşke Avrupa tafında olsaydınız,biz kreşimizden çok memnunuz.
öptük:))

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Hem sen hoşgeldin,
Hem de Duru bıdığı.Nasıl da miniş birşey o öyle.Dilerim şansı bol olsun.Damlaya ve Duru'ya kocaman öpücükler.

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

Nesrin'cim;
hosgeldiniz:) Blogumuzdaki yorumunu gorunce cok sevindim, sukur birazda zaman bulup yazmis diye:)
Duru'da cok tatli ayni ablasi gibi. Ikisini cok benzettim ben. Sanki Damla'nin kucuklugu 2.baski:)
Kiskancliklar olacaktir. Ama zamanla azalacagini umuyorum.
Seni ve guzellerini opuyorum.

annecik dedi ki...

ay sizi çok özlemiştim geri geldiğinize sevindim bir duru bebek geldi gördüm gerisi yok koptu evletlarınla sağlıklı huzurlu güzel günler diliyorum ama lütfen bizi habersiz bırakmayın çok merak ediyoruz çünkü burda sanalda olsa aile gibi olup çocukların hastalıklarına üzülüyor mutluluklarına keyiflerine tebbessüm ediyoruz duru ve damlaya güzel sağlıklı günler öptüm üçünüzüde

MAVİANNE dedi ki...

kolay gelsin zor iş 2 çocukla uğraşmak
hele de bebek ve ablayı aynı anda idare etmek zordur
sevgiyle her şeyin
üstesinden gelirsin
sevgilerr

Gülen Tezer dedi ki...

Nesrin hanım; sizi bıraktığınız benim için çok önemli yorumunuz sayesinde yeni tanıdım. Sıkıntımla ilgili yaptığınız yorum için sonsuz teşekkür ediyorum. Sözlerinizi onaylanmak anlamında destek olarak kabul ettim.
Size ve 17 haziran doğumlu kızlarınız Damla ve Duru'ya sevgiler.
Sevgimle..

HALE ATMACA dedi ki...

Çok çok teşekkürler. Sizin kuzucuklar da çok şeker maşallah. Allah kolaylık versin ,bakıcıdan memnun olmanıza sevindim. Bizimki de Türkmen asıllı ama problemler var biraz.İşin en zor gelen kısmı bakıcı oldu bana... gönlümüze göre birini buluruz umarım biz de. svg.

kat kat tat dedi ki...

Merhaba 2008 yılının aralık ayıydı sizinle ve damlayla tanışmam...Hıçkıra hıçkıra ağlayarak okumuştum hastane günlerinizi çünkü benden ve benin gibi bir sürü anneyi anlatıyordunuz satırlarınızda..Mehmet Salih Bilal Hocayı ararken sizi buldum internet sayfalarında..ve aralık ayınında sonunda da ilk ameliyatımızı olduk Medicana'da. Her şey anlattığınız gibiydi ama bizim sınav iki aşamalıymış bir ameliyat daha var önümüzde şimdilik her şey yolunda olsa da her gün biraz daha yaklaşıyoruz o günlere...Sizi tekrar bulmak cesaret verdi bana..Damla'nın iyi haberleri hele de Duru'nun haberi çok sevindim ve çok mutlu oldum sizin için ...

Suzan dedi ki...

Merhaba, bebeğinizi güle güle büyütün. İkisi de aynı gün doğmuş ne güzel.Maşallah ikisi de çok tatlı. 2. bebeği büyütürken özellikle diğeri de henüz çok küçükken ne zorluklar yaşanıyor ben de çok iyi biliyorum çünü oğlum 1 ay sonra 3 yaşını bitirecek ve kızım da 9 ayını. Allah yardımcınız olsun gerçekten zor. Ama 4 kişilik bir aile olmanın keyfi tarif edilemez. Kolaylıklar diliyorum. Güle güle büyütün.

Unknown dedi ki...

Merhabalar,

Bebeklerinizle ile yaşadıklarınızı bloğunuzda paylaşıyor olmanız pek çok anne için yol gösterici. Ben de size bebeğinizin banyosu için faydalı bilgileri bulabileceğiniz bir site önermek istiyorum. www.ilkbanyokeyfi.com adresinde, bebeğinize banyo yaptırırken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden, doğru su sıcaklık ayarına, bebekler için banyonun öneminden, banyo için gerekli malzemelere kadar bir çok önemli bilgiyi bulabilirsiniz.

Ayrıca siteyi ziyaret ettiğinizde bebeğinizin ilk banyo keyfi resimlerini yükleyip diğer katılımcılar ile paylaşabiliyorsunuz ve GROHE termostatik batarya almak için de hemen %15 indirim çeki alabiliyorsunuz. Bebeğinizi sağlık ve mutlulukla büyütmeniz dileği ile…

Sevgiler…

Deli Anne dedi ki...

Merhaba, Duru, Damla ne güzel isimler, ne güzel çocuklar.. kolaylıklar dilerim.. 2 çocuklu anne olmak zor ama yardımcıyla biraz daha kolay.. sevgiler.

Adsız dedi ki...

sanıyorum bloğunuzu artık bıraktınız keşke vakit ayırıp nasıl olduğunuzu paylaşabilseniz, kızımın hastalığını araştırırken buldum bloğunuzu ve hamileliğimde bana nasıl iyi geldiğini anlatamam, ne iyi etmiş paylaşmışsınız keşke devam etseniz. güzel haberlerinizi duymak görmek isteim. umarım iyisinizdir ve herşey yolundadır.

Hocam ...siz...çok özelsiniz ...

Picture Captions
PROF.DR.MEHMET SALİH BİLAL